Translate

joi, 3 aprilie 2008

VARFUL TOACA


     Stiti ce este pe vârful Toaca? Ati fost vreodată acolo? Este foarte frumos. Este un vârf inedit atât peisagistic cât si ca mod de acces - o scară de lemn ce are în jur de 400 de trepte. Din păcate, atunci  când am fost acestea erau într-un stadiu destul de avansat de degradare si am preferat să nu urc până pe vârf.
     Se pare că este  al doilea munte din lume care are semnificatie religioasă, primul fiind muntele Athos din Grecia. Acolo, pe vârf, există următoarele: cabana Dochia, o statie meteorologică si un schit. Schitul Dochia a fost ridicat pe platoul Ceahlăului acum vreo 15 ani.



4 comentarii:

  1. intr-adevar e frumos la toaca dar scarile intre timp au disparut(sus aproape de vraf mai sunt 2-3 tronsoane neutilizabile nici alea) prima data am fost acolo in 2000 scara inca era dar acum se urca pe carari serpuita si tot frumos este si merit de vizitat

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, intr-adevar este o zona superba, nu te mai saturi de priveliste. Si cind am fost eu, scarile nu erau in stare buna. Multumesc pentru comentariu

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, eu nu am fost inca pe Toaca, dar intentionz sa ajung in vara asta. portiunea de la Cabana Meteo pana pe Toaca este dificila? ar trebuie sa imi fac probleme mari?

    RăspundețiȘtergere
  4. Zona este superba, dar pentru a ajunge sus la cabana meteo trebuie sa urci pe niste scari care erau deteriorate cind am fost eu. Nu am indraznit sa urc. Erau curajosi care urcau. Merita sa mergi acolo!

    RăspundețiȘtergere